سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تازه ترین مقالات و اخبار سیاسی، فرهنگی، هنری و اقتصادی

خبرنامه iranbartarin - تازه ترین مقالات و اخبار سیاسی، فرهنگی، هنری و اقتصادی

 


 بیست و دومین شماره خبرنامه دانشگاه آزاد اسلامی اراک منتشر شد بیست و دومین شماره خبرنامه دانشگاه آزاد اسلامی اراک، تحت عنوان «نشریه مدیریت روابط عمومی و اطلاعرسانی» منتشر شد. به این نحو که شاید بگوییم همین شیوه تدبیر و مدیریت فعلی که وجود دارد میتواند پاسخگوی این چالشها باشد و چه لزومی دارد که ما یک فضا یا پوشه جدید فکری برای مسائل دانشگاه بگشاییم؟

بر اساس خبر گذاری ایران برترین ایران برای نخستین بار در مدل بینابینی خبرگزاری، خبرگزاری دانشجویان را به عنوان یک رسانه? اینترنتی تجربه کردهاست که هم به ارزشهای بومی وفادار و هم به قواعد رسمی متعهد بوده و هم به بخشهای وسیعی از مردم (دانشجویان) فرصت دادهاست که قویا در جریان تولید و گردش اطلاعات مشارکت داشته باشند.

این نوع رسانه مدل خوب و مدیریتشدهای است که نه ما را در برابر دنیای جدید رسانهای اینترنتی منفعل میکند و نه بیگانه». ایسنا برای نخستین بار خبرگزاری را از رسانه با واسطه به رسانه بی واسطه، با شعار «هر دانشجو یک خبرنگار» دانشجویان رشتههای مختلف را به عنوان خبرنگار و با راهبرد «هر ایده یک خبر»، هر اندیشه را یک خبر معرفی کرد و «اخلاق رسانه ای» و مدل «دروازهبانی» خاص خود را وضع کرد.
روز گذشته عبدالناصر همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی با انتشار یک توییت از استقراض "غیرمستقیم" دولت از بانک مرکزی خبر داده بود:

«اعلام شد که از شهریورماه هیچگونه استقراضی از بانک مرکزی نبوده است. بنا به استدلال خبرگزاری مهر، چگونه ممکن است که خزانه خالی بوده باشد، اما در روزهای اخیر احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در صفحه شخصی خود در شبکههای اجتماعی بارها به صراحت اذعان کند که تأمین بودجه شهریور و مهرماه کل کشور بدون استقراض از بانک مرکزی و در مهرماه حتی بدون فروش اوراق بدهی به نحو مقتضی صورت گرفته است.

ضمن اینکه مجامع حقوق بشری تنها 4 درصد هزینههای پناهندگان را تأمین میکنند. کهکشان نور ماهیانه گلچینی از بهترین و جدیدترین اخبار فناوری، مقالات آموزشی و دورههای در حال برگزاری خود را بهصورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد؛ و شما برای دریافت این خبرنامه کافی است تنها فرم زیر را تکمیل کنید. تسنیم دولت روحانی را متهم کرده است که در روزهای پایانی حضور دولت دوازدهم، هزینههای جدیدی از جمله همسانسازی حقوق بازنشستگان و همچنین رتبهبندی معلمان آن هم در شرایط سخت کسری بودجه شدید به هزینههای جاری دولت اضافه شده است که "همگی این شواهد حاکی از تحویل یک "خزانه خالی" به دولت سیزدهم بود، هرچند سند رسمی برای اثبات آن وجود نداشت".

محتشم تاکید کرد: ما از یک طرف با حدود 2.5 میلیون مسکن خالی و از سوی دیگر افت شدید توان متقاضیان مواجهیم. اصرار ابوالفضل فاتح و دستاندرکاران ایسنا در آن زمان انتخاب مدیرعامل از نیروهای پرورش یافته ایسنا و از درون ایسنا بود؛ بنابراین محمدعلی نادعلیزاده معاون خبر ایسنا به عنوان مدیرعامل بعدی انتخاب شد و پس از کنار گذاشتن او که با فشار سیاسی دولت بود، میر حمید حسنزاده معاون آموزشی وقت ایسنا سرپرست ایسنا شد. اطرافیانم که غالبا افراد پیر یا مسناند، از فرط فشار و سختی تنفس رنگ چهرههایشان رو به کبودی است و توان تکلم را از دست دادهاند. به گزارش مهر،

در روزهای اخیر این دومین بار است که مکاتبات و گزارشاتی منتسب به "دولت و سازمان برنامه در دولت قبلی" منتشر میشود و پیش از این "به غلط و برخلاف همه محاسبات و اصول اقتصادی ادعای رسیدن قیمت دلار به چند صدهزار تومان" را مطرح میکرده بودند.
<p> پس از ایسنا با الهام از روش کار این خبرگزاری، چندین خبرگزاری در ایران راهاندازی شد که مهمترین آنها مهر، ایلنا و فارس است. و شما این مسئله را دید که هم در لیگ برتر و هم در لیگ یک عدم حضور تیمها در زمین مسابقه را دیدیم؛ انشالله که رعایت قانون در این زمینه ادامهدار باشد، البته که بایستی قبل از شروع لیگ این اتفاقات انجام شود و تیمهایی که مشکل دارند، با آنها برخورد شود نه اینکه با شروع مسابقات تیمها حاضر نشوند و این مسئله به لیگمان آسیب میزند.

با عضویت در این خبرنامه علاوه بر اطلاع از مسابقات پیشرو و فرصتهای شغلی موجود، شما جزء نخستین افرادی خواهید بود که از تخفیفهای ویژه ما مطلع خواهید شد. بریگز است و به افرادی که این تیپها را دارند کمک میکند شخصیت خود را بهتر درک کنند تا در مصاحبه شغلی و دیگر مراحل روند جستجوی کار بهتر عمل نمایند. از طرف دیگر هر کدام از این سایت ها در خصوص یک موضوع و یا چند موضوع تمرکز دارند از بهترین سایت های خبر ورزشی گرفته تا سیاست و تحلیل مسائل مختلف روز جامعه، که شما می توانید بنابر سلیقه خود هر کدام از این سایت ها را دنبال نمایید.

دوران او نیز دیری نپایید و در شانزدهم فروردین 1390 علی رضا زجاجی برای تنها یک ماه سرپرست این خبرگزاری شد و سپس ساسان والی زاده که پیشتر مسئولیتهای مدیر کلی دفتر امور رسانههای ریاستجمهوری و معاونت ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر معاون اول ریاست جمهوری را عهدهدار بود به سرپرستی ایسنا گمارده شد. با این وجود، شناخت جریانهای رسانهای فعال در جهان مجازی، کمک شایانی به تحلیل فضای حاکم بر جهان مجازی سیاستورزان میکند. ایسنا رسانهای رسمی نبوده در عین حال کاملاً غیررسمی نیز نبودهاست.

ابوالفضل فاتح، پایهگذار خبرگزاری ایسنا در سال 1387 در مقالهای با عنوان «پیشنهادهایی برای بهبود نظام رسانهای کشور» برای نخستین بار به به طرح مدلی باعنوان «مدل بینابینی» پرداخته و آن را راهگشای عبور از وضعیت انفعالی نظام رسانهای در ایران دانستهاست. البته این پایان تغییرات ایسنا در زمان دولت احمدینژاد نبود و در فاصله 17 روز به پایان عمر دولت احمدی نزاد در 26 تیر 92 والی زاده هم شبانه و به وسیله پیامک از سوی جهاد دانشگاهی برکنار شد. این اپلیکیشن خبرخوان دارای تمامی ویژگیهای اساسی است که نیازی به ذکر آنها نیست؛ البته Flipboard به اندازه Feedly قدرتمند نیست، اما با این وجود کنترل آن بهتر بوده و قطعا بهتر به نظر میرسد.
 مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه گفت: در این صورت مجموع طول خطوط مترو به حدود 447کیلومتر می رسد و این امر البته جدا از خطوط سریع السیر یا اکسپرس و خطوط مترو سبک است. این بستهها، بستههای آلفاپلاس مدت دار 3 ماهه، 6 ماهه و یکساله با قیمت مناسب هستند که پرحجمترین و متنوعترین بستههای اینترنت بازار به شمار میآیند.

تغییرات مدیریتی چنانکه قبلاً توضیح داده شد منجر به تغییر هفت مدیر بعد از ابوالفضل فاتح شد و تعدادی از سردبیران و خبرنگاران قدیمی ایسنا مجبور به ترک این رسانه شدند. خبرگزاری مهر در پی انتشار این گزارش تسنیم و سند ضمیمه آن، نسبت دادن "تخلیه" خزانه کشور به رئیسجمهوری پیشین حسن روحانی را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

فیفا در شرایطی به میزبانی قطر در جامجهانی 2022 رای داد که آمریکا، کوریای جنوبی، جاپان و استرالیا هم برای میزبانی جام جهانی فوتبال اعلام آمادگی کرده بودند. این غیر از ارعابگریهای غیر مستقیم آمریکاست که دسترسی ایران به نظام مالی جهانی را محدود کرده است. جهت اشتراک در خبرنامه شرکت فناوری بنیاختههای رویان ( بانک خون بندناف رویان )، نام و آدرس ایمیل خود را در فرم زیر وارد کرده و بر روی دکمه اشتراک کلیک نمایید. خبرنامه ای که قصد اشتراک یا عدم اشتراک آن را دارید ، انتخاب کنید.

به دلیل عدم آمادگی مردم و عدم انتظار به وجود آمدن چین صحنهای هیچکس قدرت تصمیمگیری ندارد و گاه نظر افرادی که فریاد میکشند متفاوت است… چه آنکه این حکم صرفا جریمهای است که ایران باید بهدلیل عدم اجرای تعهدات خود در قرارداد گازی کرسنت طی بازه زمانی 8 سالونیم نخست از زمان انعقاد بپردازد و آنچه حدود 2 سال دیگر اعلام خواهد شد، جریمه احتمالی درخصوص عدم اجرای تعهدات ایران در 16 سال و نیم باقیمانده از این قرارداد 25 ساله است که قاعدتاا باید عددی بزرگتر از 607، 5 میلیون دلار باشد.

ایرنا: اگر کارکردهای دانشگاه را بتوان به صورت تقسیم شده در جاهایی دیگری حاصل کرد، حفظ دانشگاه چه ضرورتی دارد؟ در چه پایهای درس میخوانید؟ خبرگزاری جمهوری اسلامی در توضیحات خود آورده است:

«خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با توجه به حواشی بوجود آمده درباره گزارش «زیرسوال بردن اصل شفافیت با تغییر خودسرانه جداول بودجه» که روز چهارشنبه، 8 اردیبهشت منتشر شد، ارایه توضیحاتی را لازم میداند. مهر مینویسد: «در سوال برانگیز بودن این نامه همین بس که علاوه بر ادبیاتی عجیب و فقدان مهر محرمانه، نشان میدهد گویا رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از وضعیت خزانه مطلع نیست و باید رئیس جمهور وضعیت خزانه را به وی اعلام کند؛ حال آنکه علیالقاعده این رئیس جمهور است که وضعیت خزانه را از رئیس سازمان برنامه و بودجه خود استعلام میگیرد!

طبق گزارش اخیر نیویورک تایمز، آنها از این رای دهندگان خواسته بودند تا به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده رای بدهند. شرکت دانش بنیان الوان ثابت برای دسترسی آسان به تازهترین اخبار روز دنیای رنگ برای کاربران و مشتریان صنایع مختلف خود اقدام به نشر خبرنامه رنگ ایران نموده است که در آن علاقه مندان به این صنعت می توانند از دانش روز صنعت رنگ دنیا مطلع شوند و بستری برای آموزش فنی متخصصان صنایع مرتبط می باشد و همچنین در هر شماره با یک فعال صنعت رنگ مصاحبه شده که میتواند برای خوانندگان جذاب باشد.

روایت حضور دو روزه یک خبرنگار در زندان اوین را در این گزارش بخوانید. در بخشی از این مقاله درباره? ایسنای دوران اصلاحات آمدهاست: «مدل بینابینی - که شالوده? آن را تلفیق مزیتهای فناوریهای نوین با اهداف و نیازهای ملی شکل داده - در جوامعی با خصلتهای فرهنگی ایران میتواند راهگشای بسیاری از مشکلات بوده و مانع انفعال دربرابر رسانه ها شود.

این خبر میتواند از آن جهت حائر اهمیت باشد که برخی فعالان بازار معتقدند که ایران تاکید دارد که قبل از شروع مذاکرات بخشی از داراییهای بلوکه شده ایران آزاد شود و این تاکید از دو جهت میتواند بر قیمت دلار تاثیر بگذارد، در صورت تحقق این امر مقداری ارز وارد شده و قیمت دلار میتواند تغییرات منفی را ثبت کند.
 برای مشاهده فایل pdf این شماره خبرنامه اینجا را کلیک نمایید. در هر شماره کلیه اخبار جلسات و گزارش همایش های فرهنگستان به چاپ می رسد. اداره اخبار ورزشی ایسنا در سال 1394 در همایش برترین مدیران سال 94 ورزش کشور به عنوان «رسانه اخلاق» مورد تجلیل قرار گرفت. اداره اخبار ورزشی در بدو راهاندازی با ادارات خبری اجتماعی و علمی در یک بخش مدیریت میشد اما به تدریج با تفکیک ادارات تخصصی ورزشی نیز به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه داد. شعار شاهین قهرمان و بچه ها متشکریم یک لحظه قطع نمی شد. در دوره والی زاده، چهره سایت تغییر داده شد و دو شعار «رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود» و «چو ایران نباشد تن من مباد» حذف و شعار «اخلاق، امید، آگاهی» از سوی گردانندگان ایسنا جایگزین شد.

تاکنون نیز دو شعار «رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود» و «چو ایران نباشد تن من مباد» به سایت بازگردانده نشدهاست. شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در آستانه بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان به اردوی تیم آبادانی رفت. حجتالاسلام سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از خبرگزاری ایکنا بازدید کرد. از دی ماه 1393 تاکنون نیز یوسف اکبری که از سال 1379 با این خبرگزاری همکاری داشته و سابقه فعالیت در بخشهای خبری سیاسی خارجی - اجتماعی - ورزشی و حقوقی را در کارنامه دارد، به عنوان مدیر اداره اخبار ورزشی منصوب شد.